Friday 21 June 2013

Debaran semakin terasa dan kerinduan semakin tidak terkata.(Pesta ibadah)

Assalaamua'laikum...

Wah rasanya hampir dua minggu saya tidak update blog ne hihi,apa-apapun terima kasih pada semua pengunjung yang sudi datang,stay2x kat blog saya ne.Bila saya lihat pada traffic hampir setiap hari pengunjung tidak putus2x untuk terus bersama blog saya,agak terkejut jugak hihi terima kasih yah semua.

K,hari ne saya nak kongsikan niat puasa,terawih,doa buka puasa,doa malam lailatul qadar dan macam2x lagi hihi,maklumlah insyaAllah hanya tinggal dua minggu lagi kita akan berhadapan dengan bulan ramadhan.Ok tanpa melengahkan masa lagi mari kita mulakan.Opsssss kejap ! mari kita sama-sama ucapkan,Bismillah(dengan nama Allah) k.jum...

NIAT PUASA SETIAP MALAM
"Sengaja aku berpuasa pada esok hari dalam menunaikan fardhu Ramadhan pada tahun ini kerana Allah Taala."



NIAT PUASA UNTUK SEBULAN
"Sengaja aku berpuasa sebulan dalam bulan Ramadhan ini kerana Allah Taala."



NIAT SOLAT TERAWIH
"Sengaja aku solat sunat terawih dua rakaat(mengikut imam)kerana Allah Taala."




DOA BERBUKA PUASA
"Ya Allah,bagi Engkaulah amalan puasaku ini kepada Engkau aku beriman dan dengan rezeki Engkaulah aku berbuka."



DOA MALAM LAILATUL QADAR
"Ya Allah ! Ya Tuhan !,sesungguhnya Engkau Maha Pengampun,Engkau suka mengampuni,maka ampunilah aku."


Selamat beramal *(^.~)*


DEBARAN SEMAKIN TERASA
Terawih berjemaah

Tadarus
Pasar Ramadhan 

Pasar Ramadhan

Tengah hari time ramadhan nampak benda ni hihi mesti senyum-senyum hihi




"Ya Allah,sesungguhnya Ramadhan telah dekat buat kami,sempatkanlah kami untuk menemukannya Ya Allah,Wahai Allah yang Maha pemberi Rahmat,anugerahkan dan kurniakanlah kepada kami Rahmatmu dari sisimu,Ya Allah berikanlah keizinan pada kami dengan keizinan dari sisimu agar kami dapat memanfaatkan Ramadhan tahun ini dengan sebenar-benarnya.Ampunkanlah kami Ya Allah sesungguhnya tiada tuhan yang kami sembah melainkan Engkau dan kami hambamu yang setia pada janji kami semampu kami Ya Allah dan kami akan kembali kepadamu dengan nikmat serta dosa kami maka dari itu kurniakanlah keampunan ke atas kami sesungguhnya siapa lagi dapat mengampuni dosa-dosa kami melainkan Engkau Ya Allah,Wahai Allah Ya Tuhan kami sampaikanlah salam dan sejahtera ke atas junjungan besar kami Nabi Muhammad SAW,keluarga baginda dan para sahabat,aamiin Ya Allah." 



NOTE (Sila rujuk pada ustaz-ustaz yang mengetahui)

Segala komen dan teguran amat dihargai sekian.Assalaamua'laikum.

No comments:

Post a Comment