Saturday 4 June 2016

Ramadhan

Assalaamua'laikum dan selamat pagi buat semua pengunjung blog saya,terima kasih senantiasa berkunjung diblog saya yang tak seberapa ini,dikesempatan ini saya mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan dan maaf zahir batin.InsyaAllah saya kongsikan sedikit ilmu iaitu doa buka puasa dan sahur,moga bermanfaat.

Doa Berbuka Puasa Ramadhan;
Allahumma laka Shumtu wabika aamantu wa’ala risqika afthartu birahmatika yaa arhamar raahimiin.

Artinya : Ya Allah untukMu aku berpuasa, kepadaMu aku beriman dan dengan rizki dariMu aku berbuka, dengan rahmatMu wahai Tuhan Yang Maha Penyayang.

Doa Niat Makan Sahur;
Nawaitu shauma gadhin ‘an adaai fardhu syahri ramadhaan haadzihis sanati lillahi ta’aalaa.

Artinya : Dengan nama Allah yg maha Pengasih maha Penyayang saya berniat berpuasa sehari penuh besok dalam bulan ini bulan Ramadhan, karena Engkau ya Allah.

Sila perbetulkan jika ada sebarang kekhilafan saya.😊

No comments:

Post a Comment